Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechocinku

Informacje ogólne

INFORMACJE OGÓLNE

WAŻNE! Formularze wniosków oraz innych dokumentów niezbędnych do przyznania prawa do świadczeń rodzinnych można pobrać w pokoju nr 5 tutejszego Ośrodka
 

Wniosek powinien zawierać dane dotyczące:

1) osoby występującej o przyznanie świadczeń rodzinnych, w tym: imię, nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, stan cywilny
2) dzieci pozostających na utrzymaniu uprawnionego do złożenia wniosku, w tym: imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia, stan cywilny
 

Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się na okres zasiłkowy, w wyjątkiem:
- dodatków do zasiłku rodzinnego z tytułu urodzenia dziecka, z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego, z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania
- jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka (tzw. becikowe)
- zasiłku pielęgnacyjnego
- świadczenia pielegnacyjnego
- świadczenia rodzicielskiego
- zasiłku dla opiekuna

 

Do wniosku o zasiłek rodzinny wraz z dodatkami, jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia dziecka (tzw. becikowe) oraz specjalny zasiłek opiekuńczy należy dołączyć odpowiednio:

1) zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczące każdego członka rodziny (2016 r.);
2) zaświadczenie naczelnika urzędu skarbowego, dotyczące członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku
dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zawierające informacje odpowiednio o:
a) formie opłacanego podatku,
b) wysokości przychodu,
c) stawce podatku,
d) wysokości opłaconego podatku
– w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy (2016 r.)
3) zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych:
a) prawomocne orzeczenie sądu rodzinnego stwierdzające przysposobienie lub zaświadczenie sądu rodzinnego lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka,
b) prawomocne orzeczenie sądu orzekające rozwód lub separację,
c) orzeczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka,
d) oświadczenie o uczęszczaniu dziecka lub osoby uczącej się do szkoły lub szkoły wyższej,
e) zaświadczenie pracodawcy albo oświadczenie o okresie, na który został udzielony urlop wychowawczy, oraz o okresach zatrudnienia,
f) inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków do przyznania lub ustalenia wysokości świadczenia rodzinnego będącego przedmiotem wniosku.

W przypadku, gdy ojciec dziecka nie żyje lub jest nieznany, należy również dołączyć zupełny akt urodzenia dziecka

W rozumieniu ustawy o świadczeniach rodzinnych osobą samotnie wychowującą dziecko jest: panna, kawaler, wdowa lub wdowiec, osoba pozostająca w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osoba rozwiedziona, chyba że wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.

Wszystkie zaświadczenia dołączane do wniosku zostawia się w oryginale. Inne wymagane dokumenty (wyroki, umowy, świadectwa pracy itp.) okazuje się do wglądu przy składaniu wniosku, a pozostawia kserokopię.


Terminy składania wniosków na okres zasiłkowy 2017/2018

Wnioski o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami na okres zasiłkowy 2017/2018 (od 1 listopada 2017 r. do 31 października 2018 r.) przyjmowane są od 1 sierpnia 2017 r. 

WAŻNE! W okresie od 1 listopada 2017 r. do 31 października 2018 r. prawo do świadczeń rodzinnych ustala się na podstawie dochodu uzyskanego przez rodzinę w roku kalendarzowym 2016

W PRZYPADKU UZYSKANIA DOCHODU PO ROKU 2016 

  • należy dołączyć dokument potwierdzający uzyskanie dochodu oraz wysokość uzyskanego dochodu z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został uzyskany (przychód pomniejszony o koszty uzyskania przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenia społeczne niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne)

W PRZYPADKU UTRATY DOCHODU Z ROKU 2016

  • należy dołączyć dokumenty potwierdzające datę utraty dochodu oraz wysokość utraconego dochodu (może to być np. świadectwo pracy oraz PIT-11 wystawiony przez pracodawcę za 2016 rok)

WAŻNE! W przypadku, gdy okoliczności sprawy mające wpływ na prawo do świadczeń rodzinnych wymagają potwierdzenia innym dokumentem niż wyżej wymienione, tutejszy Ośrodek może domagać się dostarczenia takiego dokumentu.

 

          Biuletyn Informacji Publicznej 

Strona Biuletynu Informacji Publicznej

MOPS-u w Ciechocinku


              

Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP

MOPS-u w Ciechocinku


             

Portal Informacyjno - Usługowy "Emp@tia"


                      

Strona WWW Powiatowego Urzędu Pracy

w Aleksandrowie Kujawskim


       

Strona WWW Ministerstwa Rodziny,

Pracy i Polityki Społecznej
 


              

Strona WWW Kujawsko - Pomorskiego

Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy


 

Strona WWW obywatel.gov.pl


              

Strona WWW Zakładu

Ubezpieczeń Społecznych


                     

Strona WWW Regionalnego Ośrodka

Polityki Społecznej w Toruniu